ONS DOEL

Ons doel is voornamelijk bewustzijn creëren over waar bananen vandaan komen; wat zijn de leefomstandigheden van de boer? Wat is de mate van het werk dat zij moeten verrichten? Hoeveel krijgen ze betaald? Etc.

 

Wij willen mensen meer Fairtrade bananen laten kopen, MAAR ze moeten ook bewust worden van het feit dat de hierbij niet altijd de leefwijze erop vooruit gaat.

Daar komt onze organisatie in actie. De mensen over de banaansituatie op de hoogte houden. Wat is er precies aan de hand en wat voor rol kunnen wij daarin spelen?

 

De doelgroep waar wij ons op willen richten zijn de jonge, trendy mensen die veel te maken hebben met social media. Social media staat bijvoorbeeld vol met de zogeheten ‘smoothie bowls’ en ‘banana pancakes’. Op deze doelgroep hebben wij een strategie ontwikkeld.

 

Door vooral de ethische problemen aan te kaarten willen wij de jongvolwassenen motiveren

 

Via social media zie je dat veel jongvolwassenen zich inzetten voor verschillende problemen in de wereld. Dit willen wij voortzetten door in onze interventie nadrukkelijk de ethische problemen rondom bananen aan te kaarten.

Maar hoe overtuig je deze mensen? Door kort en bondig te zijn. Uit onderzoek is namelijk gebleken dat 20-34 jarigen per dag nog maar 17 minuten per dag lezen, dit is inclusief digitale tekst. Wij zullen je daarom niet te veel tekst voorschotelen en vooral de headlines duidelijk maken.

 

Ons plan is om een campagne te ontwerpen met in de hoofdrol stickers. Hierop staat de tekst ‘’Are U Bananas?!’’ samen met een foto van hoe het er aan toe gaat in de productieketen van de banaan en een QR code. Deze code leidt naar een website met verdere informatie over de herkomst van de bananen die je koopt, meer uitleg over de ethische en sociale problemen en over onze organisatie.

 

Wil je hierover meer weten? Ga snel door naar het kopje 'WAT KAN JIJ DOEN?'

 

 

Ons helpen het doel te bereiken? Deel deze site via jouw social media.

Alvast bedankt!

 

 

Maak jouw eigen website met JouwWeb